Aşa cum am mai spus-o, unul
dintre motivele pentru care nu regret faptul că mi-am dat peste cap complet programul
zilele trecute din cauza oboselii pe care a presupus-o, printre altele,
experienţa SMS Bucureşti 2015, a fost faptul că am avut ocazia să revăd oameni
dragi, a căror prezenţă nu are cum să nu te învioreze. Chinezu, zis şi Cristian
China-Birta (sau invers), este unul dintre ei. Şi trebuie să recunosc că
prezenţa sa la SMS Bucureşti 2015 a fost, de departe, momentul meu preferat. De
ce? Simplu... pentru că, dincolo de orice altceva, pentru mine este exemplul
perfect de om care şi-a făcut din pasiune o meserie şi invers, nu încetează să
facă ceea ce face cu o pasiune, cu o seriozitate şi cu o naturaleţe
copleşitoare, de-ţi vine să crezi că s-a născut cu bloggingul în sânge.
Pentru al doilea an consecutiv,
Chinezu este, în clasamentul Biz, cel mai solicitat blogger de către companii
pentru campaniile de promovare ale diverselor branduri, iar Kooperativa 2.0 /
Blogal Initiative, proiectul care îi este atât de drag şi în care se implică
trup şi suflet, ocupă locul cinci în topul agenţiilor care lucrează cu
bloggerii. Dublu motiv de bucurie, aşadar, pentru Chinezu, care a dialogat cu
participanţii la SMS Bucureşti 2015 în stilu-i deja bine-cunoscut, în care
nonconformismul, familiaritatea, umorul şi inteligenţa se îmbină în mod
fericit, în ciuda grimaselor acide ale unora. Şi pentru că aşa îi şade frumos
unui blogger cu experienţă, Chinezu a dat câte ceva din casă cum s-ar spune, a
conceput adică un decalog cu sfaturi utile, testate şi brevetate, pentru a avea
succes în social media, mai ales atunci c\nd vine vorba de relaţia bloggerilor cu agenţiile. Îl transcriu în cele ce urmează, cu precizarea că fără explicaţiile
date live şi fără exemplele concrete pe care Chinezu nu s-a sfiit să le ofere
într-un limbaj cât se poate de nonformal, materialul s-ar putea să pară uşor
abstract. În orice caz, pentru lămuriri suplimentare, cred că un ochi aruncat aici şi un mail trimis unde trebuie pot rezolva problema. Iată, deci, decalogul:
1.Răspunde la mailuri!
2.Cere să fii băgat în baza de
date a agenţiilor!
3.Stabileşte relaţia personală
cu omul, nu cu agenţia!
4.Înţelege statutul agenţiei –
între tine şi client!
5.Intră în mind-setul de
business!
6.Vino cu contra-propuneri!
7.Vino cu propuneri!
8.Livrează extra!
9.Nu fi măgar!
10.Las-o jos pe aia cu „am
valoare, dar nu mă caută agenţiile...”!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu