redirect

sâmbătă, 13 iunie 2015

Jurnal de Blogger Biciclist: Ziua 7 – Acasă sau în deplasare, biciclim în continuare!

Iată-ne ajunși aproape de sfârșitul unui experiment inedit, numit SăptămânaBloggerului Biciclist, care pentru noi, adică pentru echipa Family Biking DATE a căpătat un sens inedit, dincolo de dorința de a susține o campanie în care credem și care sperăm că va aduce o schimbare în peisajul urban românesc. Așa cum povesteam ieri, sfârșitul de săptămână fusese cu mult timp înainte programat și de aceea am încercat să ne punem în mișcare creativitatea și să combinăm lucrurile programate cu biciclitul spontan care de câteva zile ne umple sufletele de bucurii neașteptate.


Duminică, 7 iunie 2015

Weekendul ne prinde, așadar, pe mine și pe Dragoș în București, în așteptarea concertului la care mi-am dorit să ajung de atâta timp. Eli și Tudor sunt la bunici și biciclesc în voie pe sub umbra cireșilor ce au început să prindă roșeață, iar Thor se bucură și el de soare și de aer curat, căci l-am cazat în acest weekend la niște prieteni iubitori de câini, care sperăm să devină cât de curând și iubitori de biciclete.

Așteptând o bicicletă...
Ne trezim relativ devreme dimineață după o noapte sfârșită destul de târziu, cu o lungă escapadă prin centrul vechi al capitalei, urmată de întoarcerea pe jos la hotel. Mai sunt încă destule ore până când vom păși în ritm de vals în Piața Constituției, așa că avem timp să punem în practică ideea care mi-a venit în drum spre București în timp ce studiam site-ul i’Velo. Azi biciclim, deci, prin capitală, mai exact prin parcul Herăstrău și prin împrejurimi, căci centrul de închirieri de biciclete i’Velo de lângă Arcul de Triumf este primul pe care îl întâlnim în drum.
Poftiți la biciclit!

Triumf...
Ne postăm frumos la rând, după vreo alte cinci persoane care așteaptă sosirea vreunui biciclist. La început nu înțelegem de ce durează atât, dar realizăm că pe lângă chioșcul galben cu inscripție roz nu se află nicio bicicletă, toate sunt închiriate. Ne gândim să plecăm la unul din celelalte două puncte de închiriere, la cel de pe Aviatorilor sau la cel din Parcul Tineretului, dar băiatul care se ocupă cu închirierile ne spune că dacă mai așteptăm vreun sfert de oră s-ar putea să avem noroc. Și cum norocul a fost de partea noastră toată săptămâna, ne încredem în el și de data asta. Și bine facem, căci în mai puțin de 20 de minute ne plimbăm deja pe aleile marcate cu verde și gaben din Herăstrău. Pe lângă noi biciclesc o mulțime de oameni, copii, vârstnici, adolescenți. E absolut încântător! Explorăm Herăstrăul și încercăm să ignorăm aglomerația datorată cu siguranță și evenimentului care animă parcul în acest sfârșit de săptămână, prilejuit de celebrarea zilelor Suediei creative – un eveniment organizat de Ambasada Suediei și de Asociația Green Revolution. Oricum, toată lumea e veselă și atmosfera e de sărbătoare, așa că ne bucurăm și noi de ea.

Prin Herăstrău...
Și pentru că ne place aventura, ne depășim emoțiile biciclitului într-un oraș aglomerat cum este capitala și ne aventurăm în traficul din zonă care, ce-i drept, e destul de aerisit în weekend. Cu elanul la purtător și cu buna dispoziție în pedale ne plimbăm pe pista marcată, pentru bicicliști cam o oră, atât cât să ne încărcăm bateriile. Ce minunat ar fi să avem și în Iași mai multe porțiuni marcate pentru bicicliști! Poate că în urma campaniei Bike2Work se va vedea vreo schimbare și pe la noi… Știu, sunt prea optimistă uneori, dar dacă n-aș fi, n-aș mai fi eu. Și în plus, optimismul face cu siguranță parte din recuzita spirituală a bicicliștilor, categorie în care îmi place să cred că m-am integrat cu brio în această săptămână, ajutată de aplicația i’Velo și de această inițiativă grozavă numită Bike2Work. Rămân totuși cu un regret pe ziua de azi, pentru că exact când eram pregătită să îmi salvez traseul pe i’Velo, mi se închide telefonul. Mă consolez cu faptul că măcar în aplicația de pe telefonul lui Dragoș rămâne totuși amintirea plimbării noastre prin Herăstrău. Eu o voi păstra însă cu siguranță în altă aplicație, numită memoria afectivă.

Romexpo

Romexpo
Târziu, în noapte, cu acordurile lui Rieu încă vibrându-mi în toată ființa, realizez că a trecut o săptămână… O săptămână în care am făcut și am trăit atât de multe lucruri, încât aș putea scrie un mic roman… Îmi propun, așadar, să redactez un mini-jurnal al Săptămânii Bloggerului Biciclist în care să transform în cuvinte toată această minunată experiență. Și adorm, spre zori, în drum spre Iași, cu acest gând și cu o dor nebun de cei mici și de o nouă zi în care să biciclim în familie. (Va – mai – urma...)

Biciclind... cu gândurile împărțite între cei mici și concert...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu