redirect

duminică, 22 februarie 2015

Decalogul lui Chinezu pentru bloggeri (în relaţia cu agenţiile)

Aşa cum am mai spus-o, unul dintre motivele pentru care nu regret faptul că mi-am dat peste cap complet programul zilele trecute din cauza oboselii pe care a presupus-o, printre altele, experienţa SMS Bucureşti 2015, a fost faptul că am avut ocazia să revăd oameni dragi, a căror prezenţă nu are cum să nu te învioreze. Chinezu, zis şi Cristian China-Birta (sau invers), este unul dintre ei. Şi trebuie să recunosc că prezenţa sa la SMS Bucureşti 2015 a fost, de departe, momentul meu preferat. De ce? Simplu... pentru că, dincolo de orice altceva, pentru mine este exemplul perfect de om care şi-a făcut din pasiune o meserie şi invers, nu încetează să facă ceea ce face cu o pasiune, cu o seriozitate şi cu o naturaleţe copleşitoare, de-ţi vine să crezi că s-a născut cu bloggingul în sânge.


Pentru al doilea an consecutiv, Chinezu este, în clasamentul Biz, cel mai solicitat blogger de către companii pentru campaniile de promovare ale diverselor branduri, iar Kooperativa 2.0 / Blogal Initiative, proiectul care îi este atât de drag şi în care se implică trup şi suflet, ocupă locul cinci în topul agenţiilor care lucrează cu bloggerii. Dublu motiv de bucurie, aşadar, pentru Chinezu, care a dialogat cu participanţii la SMS Bucureşti 2015 în stilu-i deja bine-cunoscut, în care nonconformismul, familiaritatea, umorul şi inteligenţa se îmbină în mod fericit, în ciuda grimaselor acide ale unora. Şi pentru că aşa îi şade frumos unui blogger cu experienţă, Chinezu a dat câte ceva din casă cum s-ar spune, a conceput adică un decalog cu sfaturi utile, testate şi brevetate, pentru a avea succes în social media, mai ales atunci c\nd vine vorba de relaţia bloggerilor cu agenţiile. Îl transcriu în cele ce urmează, cu precizarea că fără explicaţiile date live şi fără exemplele concrete pe care Chinezu nu s-a sfiit să le ofere într-un limbaj cât se poate de nonformal, materialul s-ar putea să pară uşor abstract. În orice caz, pentru lămuriri suplimentare, cred că un ochi aruncat aici şi un mail trimis unde trebuie pot rezolva problema. Iată, deci, decalogul:

1.Răspunde la mailuri!
2.Cere să fii băgat în baza de date a agenţiilor!
3.Stabileşte relaţia personală cu omul, nu cu agenţia!
4.Înţelege statutul agenţiei – între tine şi client!
5.Intră în mind-setul de business!
6.Vino cu contra-propuneri!
7.Vino cu propuneri!
8.Livrează extra!
9.Nu fi măgar!
10.Las-o jos pe aia cu „am valoare, dar nu mă caută agenţiile...”!