redirect

marți, 17 februarie 2015

De ce merg la Social Media Summit 2015

Îmi trec de minute în şir prin faţa ochilor peisaje stranii, în care iarna îşi are încă urmele bine înfipte. Prin unele locuri peticele de zăpadă răzleţe se cârpesc cu fâşii de funze uscate făcând încă umbră pământului îngheţat. Îmi trec prin minte tot felul de amintiri legate de trenul spre Bucureşti şi îmi dau seama, deodată, că nu am mers niciodată iarna spre capitală cu trenul. Sau poate că e doar o falsă impresie. Nu are oricum importanţă, decât în ordinea firească a amintirilor mele, pur subiectivă, de altfel.

Călătoria aceasta s-a ivit pe neaşteptate, nici nu mai ştiu de unde şi când mi-a venit în minte gândul că ar trebui să fac bine şi să ajung la un eveniment despre care, fie vorba între noi, nu ştiu mare lucru – Social Media Summit 2015. La început ştiam doar că este, printre altele, un eveniment important pentru bloggerii profesionişti (cu toate că termenul îmi sună cam antagonic), adică pentru aceia care şi-au făcut din blogurile lor un mod de viaţă, o profesie sau, în orice caz, ceva mai mult decât o pasiune pasageră. Aş fi lipsită de onestitate faţă de mine însămi dacă aş susţine că mă număr printre ei, însă aş fi ipocrită şi, probabil, uşor naivă dacă aş afirma că scrisul pe blog este pentru mine doar o pasiune răzleaţă, fie şi prin prisma permanentei lupre pe care o duc cu timpul meu. Nu mi-am făcut niciodată un bilanţ în privinţa asta şi nu cred că am de gând să îl fac nici acum şi nici mai târziu. Ştiu însă că îmi doresc mai mult de la mine şi de la această activitate a mea, pe care încă nu ştiu cum să o definesc, din multe puncte de vedere. Aşa că unul dintre motivele pentru care vreau să merg la Social Media Summit 2015, eveniment organizat de revista Biz, care se va desfăşura mâine, în Bucureşti, este acela că vreau să ascult oameni vorbind despre o lume care capătă din ce în ce mai mult dimensiuni pe care mintea umană refuză adesea politicos să le cuprindă – lumea social media, atât de blamată de destule ori, atât de controversată, dar cu un potenţial imens de a schimba ceva (dacă în bine sau în rău rămâne de văzut…).

Am aruncat o privire peste programul evenimentului şi peste ceea ce s-a întâmplat la ediţiileanterioare. Am încă multe necunoscute în minte şi am pe alocuri şi sentimentul că unele prezentări mă vor intriga. Pentru simplul fapt că prea des aud în ultima vreme verbul “a vinde” într-o conjugare reflexivă, atunci când vine vorba de ceea ce înseamnă sau ar trebui să însemne un blog de succes. Dincolo de asta, motivul real şi mult mai aproape de sufletul meu, pentru care merg la SocialMedia Summit 2015 este să revăd oameni dragi, care împărtăşesc aceeaşi pasiune ca şi mine şi să cunosc alţi oameni, noi, în împrejurări de care, pragmatic vorbind, nu am cum să am parte în fiecare zi. Pe unii dintre speakerii de la Social Media Summit 2015 i-am cunoscut în împrejurări asemănătoare (fapt ce îmi întăreşte convingerea că evenimentul nu are cum să nu fie unul reuşit), legate de aceeaşi pasiune comună – bloggingul – pe alţii îi ştiu din auzite, iar despre unii nu am auzit vreodată. Aşa că va fi loc pentru de toate, în cele şase ore de dialog despre unul dintre fenomenele lumii actuale – social media.

Deocamdată mai e timp pentru reverie, printre petice de zăpadă răzleţe, pitite sub razele unui soare bolnav de atâta iarnă fără noimă. Detaliile… mâine.                                                                                                                                                                                              

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu