redirect

sâmbătă, 22 iunie 2013

Carpisa – pledoarie la superlativ pentru misterul feminităţii

Se întâmplă uneori, în după-amieze târzii de vară, topite în reverii trecătoare, cum e aceasta în care mă găsesc acum, să-mi înviorez sufletul cu gânduri răzleţe născute dintr-un amestec bizar de nostalgie şi pragmatism. Le las să mi se plimbe prin minte şi prin suflet, le zâmbesc, uneori le împart cu fiinţe dragi, modelându-le în conversaţii nesfârşite, care, privite din afară, au o cu siguranţă o uşoară tentă feministă. Apoi, le topesc în întrebări retorice şi le las să se evapore în aburul cafelei… Azi bunăoară, m-am lăsat copleşită de misterul feminităţii şi de gândul că lumea e adesea prea mică pentru a-l înţelege… Mi-am amintit fără să vreau cum, pe vremea când eram copil, adoram să mă ascund în şifonier atunci când ne jucam de-a v-aţi ascunselea şi cum mă copleşea aroma dulce pe care o împrăştiau printre celelalte haine rochiile mamei, agăţate pe umeraşe, amestecată cu un miros puternic, de piele lucrată pe îndelete, pe care îl răspândeau poşetele colorate, rânduite frumos pe rafturi…


Mi-am alintat imaginar simţurile cu fărâme de feminitate găsite la-ntâmplare în haosul virtual. Recunosc că fac uneori acest artificiu tehnic ludic – tastez pe Google un cuvânt şi mă las purtată apoi, la-ntâmplare, pe urmele sale, după cum îmi dictează inspiraţia de moment. Este, dacă vreţi, un experiment suprarealist, pe care îl practic pentru deconectarea de la monotonia cotidiană. Nu are reguli… e doar intuiţie – intuiţie feminină aplicată în forma ei pură într-un mediu care, teoretic, permite orice fel de experiment – internetul. Am căzut, aşadar, şi azi pradă tastelor, mânată de o singură dorinţă… aceea de a mă lăsa călăuzită de misterul feminităţii. Nu, nu mi-am propus să-l descifrez, pentru că ar fi un sacrilegiu inutil. Ce-ar mai fi feminitatea… fără mister? Nu mi-am propus nici să caut şi nici să găsesc răspunsuri. De fapt, nu mi-am propus nimic altceva, decât să mă las purtată de inspiraţie ptrintr-un univers care îmi este atât de familiar. Am plutit cu mintea prin încăperi imaginare, învăluite în arome năucitoare de parfumuri celebre, m-am lăsat răsfăţată de mâini, virtuale şi ele, în spa-uri cu nume sofisticate, am alergat prin câmpii nesfârşite cu lavandă şi mi-am potolit setea de frumos în colecţii haute-couture ale unor designeri celebri, m-am lăsat orbită de strălucirea ireală a dimantelor, apoi am pătruns aşa, cu ochii închişi metaforic, printr-un clic la fel de spontan ca şi celelalte, într-un univers care mi-a stârnit curiozitatea feminină – un amestec perfect omogen de eleganţă, de rafinament şi de simţ practic, stând sub semnul unui singur simbol, acela al feminităţii – al cărui nume mi s-a întipărit aproape instantaneu în memorie – Carpisa.

Am ajuns cu totul întâmplător  (sau poate că destinul m-a purtat într-acolo, cine ştie…) mai întâi pe site-ul oficial al brandului Carpisa, un brand italian cu o istorie de peste un deceniu, numit pentru a cincea oară în 2012 „Retailerul anului în Italia” la categoria genţi şi accesorii şi care s-a dovedit a fi mai mult decât un fenomen comercial, oferind nu doar produse mereu la modă, care l-au transformat într-un adevărat leader pe piaţa europeană de poşete, genţi şi accesorii, ci şi certitudinea unei mărci care promovează calitatea şi respectul faţă de client. Apoi, mânată de o nevinovată curiozitate tipic feminină, m-am lăsat purtată de dorinţe care deja începeau să prindă contururi concrete prin vasta lume Carpisa – o lume în care cu siguranţă femeile sunt fericite sau, dacă nu sunt, îşi găsesc un motive de a deveni… Mi-a trecut prin minte, din nou, şifonierul din copilărie şi am zâmbit la gândul că mă aflam, de fapt, într-un imens şifonier virtual, în care sute de obiecte colorate, genţi, poşete, valize, articole de voiaj, curele, portmonee, umbrele şi alte şi alte sute de accesorii se înghesuiau şi-mi făceau cu ochiul. Aşa am aflat că dintre cele 600 de magazine pe care imperiul Carpisa le-a deschis în cele peste 30 de ţări, peste tot în lume, două se află în România (unul în  Bucureşti, în Afi Palace Cotroceni şi celălalt în Constanţa, la City Park Mall) şi că astăzi, chiar la ora la care eu mă plimbam prin universul virtual al produselor Carpisa răspândite pe Shoes.ro (de unde pot fi cumpărate online produsele din colecţia primavară-vară 2013 Carpisa),  s-a deschis cel de-al treilea magazin, la Băneasa Shopping City din Bucureşti, unde misterul feminităţii va pluti o vreme în cadouri surpriză şi în şansa de a câştiga un city break în Roma. Cred că deja am început să visez frumos… înconjurată virtual de poşete Carpisa şi de atâtea şi atâtea obiecte minunate, al căror farmec numai femeile îl pot simţi în toată splendoarea lui…

Carpisa - primăvară-vară 2013
Şi-n avalanşa aceasta de forme şi de culori atât de feminine, mi s-a oprit privirea pe o fotografie care-mi părea, fără să ştiu de ce, atât de cunoscută… Am cutreierat cu mintea nisipul fin şi m-am lăsat purtată departe, în albastrul infinit din fotografie. Apoi, deodată, uitându-mă pe furiş la geanta cochetă de plajă din fotografie am simţit că mi se leagă în minte răspunsuri concrete… Şi am înţeles de unde venea sentimentul familiar. Se spune adesea, că în geanta unei femei se ascund enigme pe care nimeni nu va reuşi vreodată să le dezlege. Şi poate că, trecând peste umorul inocent al acestui gând, adevărul nu este departe…  

După o astfel de pledoarie la superlativ pentru feminitate, născută din respectul pentru frumos şi pentru rafinament, mi-am înecat gândurile răzleţe în câţiva ultimi stropi de cafea şi mi-am promis că mă voi răsfăţa în viitorul apropiat cu un cadou care să-mi întreţină convingerea că misterul feminităţii există şi pe care, din solidaritate feminină, vi-l recomand cu drag, pentru că el poartă deja un nume – Carpisa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu