redirect

joi, 25 septembrie 2014

Terres mythiques – Festivalul EuropaNova Bruxelles la a doua ediţie

Unul dintre regretele cu care am părăsit Bruxellesul (cam multe, ce-i drept), anulate pe moment de dorul de casă şi de minunile mele dragi, dar rămase undeva în suflet ca un impuls latent pentru călătorii viitoare în ţara toamnei mele liniştite este acela că nu am avut ocazia să particip la un eveniment despre care oameni frumoşi mi-au vorbit cu mare drag, pe îndelete – Festivalul EuropaNova, a cărui a doua ediţie debutează astăzi la Bruxelles.


Aşa cum am mai povestit, Festivalul, a cărui primă ediţie s-a desfăşurat în toamna lui 2013, este una dintre manifestările de suflet organizate de EuropaNova Bruxelles, o asociaţie care promovează cu succes imaginea României peste hotare, în capitala Belgiei. După o primă ediţie de succes, cu activităţi dedicate exclusiv culturii şi spiritualităţii româneşti, în acest an Festivalul EuropaNova îşi deschide porţile pe 25 septembrie tuturor celor interesaţi de tradiţiile şi de culturile română, bulgară, greacă, moldovenească, într-o suită de evenimente culturale ce se înscriu şi în acest an în programul dedicat Zilei Internaţionale a limbilor, ce se aniversează pe 26 septembrie. Literatura, muzica, dansul, cinematografia, tradiţiile populare din cele patru ţări a căror spiritualitate o promovează ediţia din acest an a Festivalului îşi vor da întâlnire în cele cinci zile de manifestări culturale ce vor avea loc în diferite locuri din Bruxelles, pentru a celebra cultura, frumosul, în formele sale culte şi populare. Printre invitaţii diferitelor evenimente ce vor avea loc între 25 şi 30 septembrie se numără personalităţi culturale marcante, oficialităţi din partea ambasadelor ţărilor implicate în organizare, artişti consacraţi, dar şi artişti tineri, al căror talent urmează a se revela contemporaneităţii. Adriana Oprescu, Mihai Gribincea, Theodor Râpan, Anatol Ţăranu, Anca Hirţe, Maria Răducanu, Asimina Karamperopoulou sunt doar câteva dintre numele ce figurează pe lista invitaţilor Festivalului la ediţia din acest an.

Festivalul se va încheia pe 30 septembrie, cu un târg de produse tradiţionale, organizat pe esplanada din faţa Parlamentului European care va căpăta între orele 8 şi 22 culorile toamnei balcanice, cu miresme de bucate radiţionale şi arome de vinuri alese aduse direct de pe plaiuri moldave, româneşti, greceşti şi bulgare. Scopul declarat al evenimentului este acela de a promova turismul şi tradiţiile celor patru culturi ce formează nucleul ediţiei din acest an. De altfel, în aceeaşi zi, între 10 şi 12, în Parlamentul European se va ţine o conferinţă pe tema turismului rural şi cultural, pe care EuropaNova, în colaborare cu Promenada Culturală îl promovează de câţiva ani prin activităţi originale, ce se bucură de un succes tot mai mare în rândul iubitorilor de călătorii şi de cultură.


Mi-aş fi dorit să revin la Bruxelles ca să particip la evenimentele pe care echipa Mirelei şi a Ioanei le-a organizat în zilele acestea de sărbătoare, aaşa cum, de fapt, îmi doresc din clipa în care l-am părăsit, dimineaţa devreme, luându-mi zborul spre casă. N-a fost să fie... Poate, la anul...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu